e-handelsrapporter

Den svenska e-handeln vinner allt större terräng. Under det andra kvartalet växte e-handelsmarknaden med 19 procent. E-handeln med varor bedöms omsätta drygt 37 miljarder kronor under helåret 2013.
 

PostNord följer i samarbete med Svensk Distanshandel och HUI Research den svenska detaljhandelns utveckling inom e-handeln. E-barometern publiceras en gång per kvartal och redovisar e-handelns omsättning och tillväxt tillsammans med undersökningar bland konsumenter och e-handelsföretag kring olika teman. Temat för e-barometern Q2 2013 är vägen till
e-handelsköpet. Mobila enheter och fysiska butiker ökar i betydelse vid e-handelsköp. Vilka källor är viktigast för konsumenterna när de ska handla varor på internet och vilka marknadsföringsverktyg använder företagen? 

Nedan kan du även ladda hem e-barometern från tidigare perioder för att studera utvecklingen och dessutom våra rapporter om e-handeln i Norden

e-barometern

e-handeln i Norden

e-barometern Q2 2013

e-barometern Q1 2013

Årsrapport 2012             

e-barometern Q3 2012

e-barometern Q2 2012

e-barometern Q1 2012

e-barometern Q4 2011

e-barometern Q3 2011

e-barometern Q2 2011

 

e-handeln i Norden 2012

e-handeln i Norden 2011

 

 

 

 

 

 



 
 
 
 

Hitta

  • Avancerad sök

  • Avancerad sök



  •  


  •  

© Posten AB | Cookies | Integritetspolicy