e-handelsrapporter

E-handeln fortsätter att utvecklas mycket starkt. Under andra kvartalet 2014 ökade försäljningen med 15 procent. Samtidigt möter svenska detaljhandelsföretag allt hårdare konkurrens från utländska sajter, inte minst när det gäller kläder och skor.
 
PostNord följer, i samarbete med Svensk Digital handel och HUI Research, den svenska detaljhandelns utveckling inom e-handeln. E-barometern publiceras en gång per kvartal och redovisar e-handelns omsättning och tillväxt tillsammans med undersökningar bland konsumenter och e-handelsföretag kring olika teman. Temat för e-barometern Q2 2014 är Vägen till e-handelsköpet.

Nedan kan du även ladda hem e-barometern från tidigare perioder för att studera utvecklingen och dessutom våra rapporter om e-handeln i Norden och Europa

​e-barometern

e-handeln i Norden​

e-handeln i Europa​

e-barometern Q2 2014 ​ e-handeln i Norden 2014 e-handeln i Europa 2014
e-barometern Q1 2014    ​ e-handeln i Norden Q1 2014
Årsrapport 2013 e-handeln i Norden 2013
e-barometern Q3 2013 e-handeln i Norden 2012    ​                                                    ​
e-barometern Q2 2013 e-handeln i Norden 2011
e-barometern Q1 2013
Årsrapport 2012
e-barometern Q3 2012
e-barometern Q2 2012
e-barometern Q1 2012
e-barometern Q4 2011
e-barometern Q3 2011
e-barometern Q2 2011
 
 
 
 
 

Hitta

  • Avancerad sök

  • Avancerad sök



  •  


  •  

© Posten AB | Cookies | Integritetspolicy